Здолбунівське вище професійне училище залізничного транспорту

РЕГІОН Рівненська область,Здолбунівський район

АДРЕСА м. Здолбунiв, вул.Ясна, 6

ТЕЛЕФОН (03652) 2-25-41 залізничний: 54-32

EMAIL zplzt@ukr.net

ВЕБ http://zplzt.inf.ua

КІЛЬКІСТЬ УЧНІВ ( 451)

 

 Особа, яка займається адмініструванням сайту училища: Баюн Михайло Миколайович – інженер-електронник (mbayun@mail.ru)

 

ОБСЯГИ НАБОРУ (ДЕРЖАВНЕ ЗАМОВЛЕННЯ):

   - Лицювальник-плиточник. Штукар. Маляр (25)

   - Монтер колiй (30)

   - Помiчник машинiста електровоза (25)

   - Помiчник машинiста тепловоза (30)

   - Провiдник пасажирського вагона (29)

   - Слюсар з ремонту рухомого складу (30)

   - Столяр будiвельний, тесляр (25)

 

ІСТОРИЧНА ДОВІДКА ПРО НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД:

  15 серпня 1873 року розпочався рух поїздів на дільниці Київ-Брест Литовський, яка проходила через Здолбунів. Станція Здолбунів була споруджена в кількох кілометрах від міста. При станції було створено депо з майстернями для малого ремонту паротягів і вагонів. Залізниця потребувала кваліфікованих робітників. У 1877 році в Здолбунові відкрили однокласне залізничне училище. Навчання в ньому здійснювалось за рахунок управління Південно-Західної залізниці. Це було початком професійної освіти Рівненщини. З 11 вересня 1884 року за свідченням М.І. Теодоровича реорганізовано у двокласне залізничне училище (школа грамотності).Училище розміщувалось на вул. Колейовій (нині це вулиця І.Гончара). Нажаль приміщення не збереглося.

   Йшов час… Училище продовжувало свою роботу і у 20-30-х роках, про що є свідчення у документах Свято-Катеринівської церкви м.Здолбунів, першим і дуже авторитетним настоятилем якої і законовчителем училища був протоієрей Дмитрій Пекарський.

  1944 рік… Йшла війна. Після звільнення західних областей України від фашистських загарбників, необхідно було відбудувати народне господарство, забезпечувати перевезення різних вантажів і військової техніки для фронту. З цих причин дуже виросло значення залізничного транспорту. А для його надійної роботи необхідні були робітничі кадри. Для їх підготовки у травні 1944 року було відновлено залізничне училище №1 в місті Здолбунові. Залізничне училище №1 (ЖУ) станції Здолбунів Ковельської залізниці, так воно називалося, було відновлено 14 травня 1944 року. Директором училища на підставі наказу Ровенського обласного управління трудових резервів було призначено Грачова Петра Яковича. Було набрано 8 груп по 25 чоловік, з таких спеціальностей: -слюсар по ремонту паровозів; -слюсар по ремонту вагонів; -помічник паровозного машиніста; -чергові по станції IV класу. Відразу почали працювати над створенням навчальної бази. По різному формувався учнівський контингент, а саме: одні приходили добровільно, інші – отримували повістку у ФНЗ, а половина учнів була доставлена з безпритульних дитячих розподільників. 6 липня 1944 року директором училища було призначено Піскового Івана Миколайовича. Навчальний рік почався із запізненням, тому що необхідно було своїми силами проробити важку роботу по підготовці навчальних класів, майстерень, гуртожитку, їдальні. Під училище були виділені будинки в різних кінцях міста. Навчальний корпус по вулиці Фабричній (сьогодні це гаражі міліції), майстерні – по вулиці Осипенка і Короткій, їдальня знаходилась на вулиці Першого Травня (сьогодні це вулиця Княгині Ольги), а гуртожиток – по вулиці Ясній.

   У перші післявоєнні роки контингент був невеликий, навчально-матеріальна база потребувала розширення. З року в рік зростала потреба в робітничих кадрах для робітничого транспорту і разом з тим збільшувалась кількість учнів училища (якщо у 1944 році нараховувалось 200 учнів, то у 1980 – 1115 учнів), розширювалась його матеріальна база. За невеликий проміжок часу училище відчутно зросло: побудовано навчальний корпус №1 (1961р.) та №2 (1966р.), гуртожиток (1976р.), у яких розміщені та обладнані навчальні кабінети, спортивна зала, слюсарні майстерні, бібліотека, актова зала, учнівська їдальня, медпункт, кабінет зубного лікаря. Збільшилося число спеціальностей у яких велася підготовка молодої робітничої зміни. Училище розпочало навчання з 11 професій. Налагодились тісні зв’язки з базовими підприємствами, розроблялись конкретні заходи х навчання та виховання молоді. Помічників машиніста локомотива направляли на роботу у Здолбунівське та Ковельське депо; слюсарів з ремонту залізничних вагонів у депо станцій Здолбунів, Ковель, Львів; бригадирів з ремонту залізничних колій у Рівненську, Сарненську, Львівську дистанції колій; провідників пасажирських вагонів – в Ковельське та Львівське пасажирське депо.

    За період існування училище дало путівку в життя близько 20 тис. юнакам та дівчатам. Вони працюють на 32 залізницях СНД. З них понад 200 чоловік держава відзначила своїми нагородами. Фундамент успішної роботи, вимогливості, дисциплінованості заклали учасники Великої Вітчизняної війни, які стали першими учнями і випускниками. Межиєвський Михайло Прокопович нагороджений орденом «Леніна»; Шибалов Юрій Олександрович – «За оборону Ленінграда»; Говенко Павло Степанович – «За відвагу»; Калмиков Володимир Олександрович – Орденом «Трудового Червоного прапора». Окремою сторінкою в історії училища вписано участь випускників у війні в Афганістані. Відважні юнаки Дзюбик Микола Миколайович та Ковальчук Андрій Андрійович були нагороджені медалями «За відвагу». Бродський Петро Миколайович нагороджений орденом Червоного Прапора (посмертно).

Протягом років мінялися назви училища ЖУ №1 (1944р), ПТУ №4 (1961р), ПТУ №16 (1969р), ПТУ №2 (1970р), СПТУ №2 (1985р). Згідно наказу Міністерства освіти і науки України від 30.08.2002 року за №498 «Про вдосконалення мережі професійно-технічних закладів Рівненської області ПТУ №2 реорганізовано в Здолбунівський професійний ліцей залізничного транспорту.

   За це й час створювалася та змінювалася матеріально-технічна база, де накопичувалось все краще для розвитку майбутнього ліцею. Цьому сприяли досвідчені керівники: Грачов П.Я., Пісковий І.М., Єланський М.Г., Сасько-Комзол П.І., Шевченко І.Ф., Самусенко А.М., Лесько В.І., Плюссер В.В., та теперішній директор Шевчук Р.І., який з честю, натхненням, творчою наснагою, професіоналізмом, людяністю продовжує нелегку справу своїх попередників.

Умови прийому

         В училище приймаються юнаки і дівчата, громадяни після служби в Збройних Силах України, які закінчили 9-11 класів загальноосвітньої школи і здатні за станом  здоров’я для роботи на залізничному транспорті і транспортному будівництві за спеціальностями:

Термін навчання 1 рік

1. Монтер колії. Слюсар з ремонту колійних машин та механізмів – віком від 17 років

2. Провідник пасажирського вагону – віком від 17,5 років

3.Складач поїздів – віком від 17,5 років   

Термін навчання 1,5 року:

4. Помічник машиніста тепловоза. Слюсар з ремонту рухомого складу – віком від 17 років

5. Помічник машиніста електровоза. Слюсар з ремонту рухомого складу – віком від 17 років

Термін навчання 3 роки:

6. Слюсар з  ремонту рухомого складу – віком від 15,5 років

7. Столяр будівельний. Тесляр. – віком від 15 років

8. Лицювальник-плиточник. Штукатур. Маляр – віком від 15 років

                 Ліцензія МОН  України   серія АЕ № 270898

 

Прийом документів проводиться приймальною комісією:

 

Для вступу в училище потрібно подати наступні документи:

1.Заяву на ім’я директора, в якій вказати обрану професію.

2.Свідоцтво про закінчення 9 класів або атестат про середню освіту.

3.Свідоцтво про народження (особи старше 16 років пред’являють паспорт), ідентифікаційний код.

4.Довідку з місця проживання, в якій  вказати склад сім’ї.

5.Фотокартки 3х4 – 6 штук

6.Медичні форми 25 (амбулаторна карта), 25-ю (з підліткового кабінету) або приписне до РВК, 63 (про щеплення), сертифікати про проходження профілактичного наркологічного огляду (ф/140-о) і медична довідка про проходження обов’язкового попереднього та періодичного психіатричних оглядів (форма 122-2/0).

7.Особи, які направляються на навчання підприємством,  додають до заяви про вступ відповідний документ, в якому гарантується  проходження практики, за підписом першого керівника і відділу кадрів.           

МЕДИЧНЕ ОБСТЕЖЕННЯ ВСТУПНИКИ ПРОХОДЯТЬ ПРИ ЗАЛІЗНИЧНІЙ ПОЛІКЛІНІЦІ

         Прийом здійснюється: для учнів після 11 класів – шляхом співбесіди  (Історія України і фізика).  Для учнів після 9 класів (на залізничні спеціальності) – за результатами екзаменів з української мови (диктант) та математики (усно); на будівельні спеціальності – шляхом  співбесіди  (українська мова і математика)

 

УМОВИ НАВЧАННЯ:

Прийняті на навчання в училище іногородні учні забезпечуються гуртожитком.

При училищі організовані гуртки художньої творчості, спортивні секції.

Згідно положенню на час навчання учням виплачується стипендія. Час навчання зараховується в трудовий стаж.

Учням, що закінчили училище і склали екзамени, видається атестат про завершення середньої освіти і диплом про присвоєння розряду за професією.

На час навчання юнакам надається відстрочка від служби в Збройних Силах України.

 

ДОЗВІЛЛЯ:

  При училищі організовані гуртки художньої самодіяльності: духовий оркестр, ВІА "Мереживо", оркестр народних інструментів; спортивні секції: волейбол, баскетбол, футбол, працює тренажерна зала та ін.